Julbord

Ja det blev  julbord för min del idag, och det är ju inte direkt nån höjdar mat för min smak som sagt men blev glad då jag såg att det fanns janssons frestelse där så det tog jag en hel del utav, sen fick det bli ett ägg, och det var de som ja hittade som passa mig på de julbordet.
men när jag väl börjat äta av maten så kände jag en enorm smak av lök, tittade ner och då såg man till och med att det var en hel del lök i den. visst lök är ju jätte gott men just nu är min mage väldigt kräsen när det gäller lök, får jätte ont och det kan ta ett bra tag innan det går över så jag ville inte stoppa i mig mer av det eftersom ja nu lärt mig hur dåligt jag mår efter, så det fick bli smörgås istället, sedan till efterätt blev det såklart chokladpudding i år igen, och den var det absolut inget fel på, så god så.

Sen fick jag lite paket också:

Ett par skor till lillen av Evo, Jätte snällt av honom men tyvärr så var de ju rosa, Så får väl hoppas på att det blir en liten flicka då..  Men som jag inte tror att det blir, men då kanske Alicia kan få ta de ist :P Gulligt av honom att köpa present iallafall, Tack Tack..

Så fick jag en jäkla massa dukar, och en åkte vidare direkt en till Sara, en liten fin julklapp från mig, haha
mamma ska också få ett par stycken, känns som om att inte jag har så stor användning av de där "Snygga" dukarna.

Två par ljushållare och ett kort där jag kunde välja vad jag ville ha av 12 saker, det var bland annat två påslakan set,badlakan,några vaser,friluftset,sallads skål med några små skålar till, kaffekoppar med fat, och sen var det väl lite fler saker, Får se vad ja väljer där inte riktigt bestämt mig än, får se om det är nått som fredde kanske också vill ha :)

Sen fick jag ett kort från taxi kurir, vet inte om det nu var 50% på resorna eller vad det var, och det gällde fram till år 2010
så kanske man får användning av nångång iallafall. bra att ha när man väl ska åka taxi iallafall, som jag dock inte gör speciellt ofta just nu, blev en del förut då man skulle hem från krogen eller så sena kvällar då man inte ville gå men nu vetefan.

Gick hem till Sara ett tag och där bjöd hon på lussebullar, Mumms de, Så hjälpte hon mig lite med vad jag ska packa ner i bb-väskan. står ju olika överallt och man vill ju inte ha med massa onödig packning.

När jag kom hem så såg jag att jag har ett paket att hämta ut från posten, kan jag ta imorgon kanskde då Sara och jag skulle gå en promenad, Hoppas på att det är lite saker från Lundmyr kanske :)

Nu ska jag vila en stund fram tilld Älsklingen kommer hem och då blir det att äta potatismos och fiskpinnar igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0