Fullt upp !

Idag har jag haft det fullt upp hela dagen lång, kom precis innanför dörren, åkte ner på stan med Linnea då vi var och kollade i församlings hemmet där vi ska hålla Liam´s dop fika,Då vi kollat och pratat klart med de där så träffade vi min bror :) Gick en sväng på stan och köpte lite presenter, blev tre saker till Alicia och fyra saker till mamma som fyller snart. Så nu har vi det avklarat ,skönt att slippa tänka på de nu när jag har så mycket annat att tänka på,Linnea stannade på stan medans jag och min bror åkte hem till mig,Kikade även in i nya lyan där Fredde var och dona för fullt,kommer bli jätte bra det där, med lite renovering och piff här och var så blir det mycket bättre än vad vi har, Ska bli så skönt att få flytta och slippa dessa grannar ovanför ;)
Pappa kom förbi och hämtade en tv och Sebbe åkte även med hem igen, jag började packa och dona här hemma sen körde vi ner lite saker till nya lyan, Dock så var det mindre kul att komma dit, Deras städning kan man ens undra om de gjort ??! Det var jätte smutsigt överallt, mat stänk på luckor,lådor bänkar,kylen såg jätte äcklig ut,smulor och skit i lådor, och jaa behöver ja säga mer ? Usch, så vi tog massa kort på skiten och sedan var det bara att börja storstäda, Kul att få storstäda två lägenheter , NEJ ! Men med tanke på att vi bara vill flytta nu på en gång så var vi tvugna,annars hade jag sagt åt de att de fasiken fick städa om allt. Ah men nu är iallafall nästan allt i köket flyttat till den nya, inställt och klart i alla skåp, Så då kan vi ta allt annat imorgon, Ska bli skönt att bara få dit allt så att man sen bara kan vänta på omtapetsering,ny spis,gräs? och lite annat som de ska fixa. Sen ska vi även riva en vägg mellan vardagsrum och sovrum så att vi får det lite större på nedre våningen.

Nu är jag helt slut efter all städning och allt plockande så ska gå och sova, för imorgon ska vi köra igång igen strax efter 09.00 :) 

Natti natti på er alla.

Kommentarer
Postat av: Sara - Alicias mamma

Tack så mycket!

Oj har du köpt 3 saker till skrållan? :)

Puss

2009-07-31 @ 07:44:14
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Linda

åh vad kul! vill också flytta! hehe. men fan vad illa att det såg ut så, skulle också bli vansinnig!! när vi fluyyade så städade jag och skrubbade vartenda hörn i lägenheten. varje millimeter för jag trodde de var stenhårda men de gick bara in och ut typ hehe. men man lämnar ju det så som man själv vill möta det! hoppas ni kommer trivas i nya lyan ;)



tackar :) blir förvånad att matte ens vill ut och springa, han har varit emot det ända sen jag träffa honom. men alla kan ju ändra sig :) tror vi ska ge oss ut idag med :)

2009-07-31 @ 09:13:37
URL: http://metrobloggen.se/LindaAllerhed

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0