2:a Mars

Vilken natt det blev , inte alls kul, klockan två fick ja panik över hans spy attacker så jag ringde sjukvårds rådgivningen och berätta, eftersom det kom igen och igen hela tiden. De visade sig att vi fick åka raka vägen upp till akuten med honom. Fick en jätte trevlig sjuksköterska som var jätte bra, myckedt pga att hon pratade och var så lugn och då blev jag också det, jag var ju helt uppe i varv, blir ju jätte rädd att det skulle vara nått allvarligt , som tur var så var det inte jätte allvarligt. Han har ju vart väldigt skrikig och haft mycket problem med magen, att få ut gaser och så.
Problemet är komjölksprotein ! Han är känsligl mot det och jag tar in för mycket tydligen. jag läste på internedt förut att man kunde börja med lite laktosfria produkter och äta lätta produkter, tex lättmjölk.
men mjölkproten finns ju tydligen i det också så det var ju såklart att det inte hjälpte,så nu vet man ännu säkrare att man inte ska tro på all information som står på internet.

Fick en lista med saker som jag inte ska äta, ska börja en vecka och se om det blir bättre så det hoppas jag verkligen att det blir nu.
Detta får jag inte äta :

-choklad
-creme fraiche
-filmjölk
-glass
-grädde
-gräddfil
-gräddpulver
-kasein
-kaseinat
-kesella
-keso
-kvarg
-kärnmjölkspulver
-laktos
-margarinost
-margarin
mesost
-messmör
-mjukost
-mjölk
-mjölkalbumin
mjölkchoklad
-mjölkprotein
-mjölkpulver
mjölkäggvita
-natriumkaseinat
-nougat
-ostpulver
-ost
-skorpsmulor
-skummjölkspulver
-smältost
-smör
-ströbröd
-torrmjölkspulver
-vassle
-vasslepulver
-yoghurt

har några exempel : -pulversoppor  -potatismospulver  -buljong  -godis  -smör  -korv  -leverpastej  -mannagrynsgröt/risgrynsgröt  -blodpudding - fiskbullar  -bröd  -kakor  -kex  -ströbröd -färdiga såser

Vissa av dessa finns tydligen utan mjölk så det var ju bra det.
Kan fortsätta skriva hela dagen om det är så. Men så intressant är det ju inte =P
Bara några goda råd till er som har småbarn som har problem med gaser i magen :)

Idag ska jag bara ligga hemma och ta hand om min stackars son, Sen ska man väl försöka laga nån mat, men vi har ju tråkigt nog inga produkter alls nästan som inte innehåller mjölk.
Så det får väl bli sallad eller nått sånt om jag inte ska gå och handla nått. Åhh vi som precis var och storhandla.

Nu ligger han och sover så fint här i soffan, hoppas på att han snart ätit ur det som jag har nu och att han blir bättre nu när jag börjar med detta.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Du får gå till laktosfria hyllorna, dom har som tur var blivit ganska välfyllda senaste tiden mot för några år sen när de var typ en mjölksort och en smörsort typ ;-/ hoppas de blir bättre nu

2009-03-02 @ 13:54:35
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/bebis
Postat av: Mange

Vilken tur att ni fick svar på allt gumman. hoppas verkligen det blir bättre. Kan inte vara kul att vara så liten och behöva må dåligt. Sov så gott. Puss Mange

2009-03-02 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0