7:e Maj

Halloj allesammans !
Dagen började i lite smått stress, då vi sagt att vi skulle gå till öppna förskolan idag,  Blev bara att hoppa upp,äta och fixa  sen springa iväg, Var mycket trevligt, En väldig massa bebisar var det där idag, Liam somnade precis då vi skulle börja med sången sedan vaknade han precis då vi var klara, Lille skrutt alltså, Det var ju den jag trodde han skulle tycka var lite intressant, haha, Men Det kommer ju fler dagar, blir nog att gå dit nästa torsdag också :)
Det ända jag faktiskt inte förstår är hur man kan gå dit med sitt barn som sitter och hostar nästan hela tiden, snoret rinner HELA tiden och hon verkade vara väldigt förskyld, Varför inte tänka på alla andra barnen också för ? Då kan man väl lika gärna vänta en vecka för att låta barnet bli friskt och slippa gå och stänka ner alla andra barn med massa baciller, Hm, ja men som sagt, alla tänker ju olika, vissa tänker väl inte så långt helt enkelt, kommer jag ihåg från att jag  hade praktik på dagis, vissa barn kom dit även fast de var dunderförskylda,hade feber eller inte mådde alls bra, hm, vilka föräldrar alltså, Man fick ju ändå skicka hem barnet  senare på dagen iallafall ibland.

När vi var klara där borta så gick vi med Sara och Alicia till Tuna park, Jag gick åt ena hållet och de åt andra, Jag skulle gå en sväng och kika innan Fredde skulle gå på lunch, när han väl kom så smaskade vi i oss från wok köket. Gott det !
Det tråkiga var att det regnade när vi skulle gå hem, Inte speciellt mycket kanske men det blåste och var urrigt, Jag som bara hade en tröja på mig, nästa gång ska jag nog lita på vad som står i tidningen när det gäller vädret, det såg jätte fint ut på morgonen där men nu ser det inte alls lika roligt ut.

Liam har sovit nu sen jag började traska hem från tuna park, ca 12.45 !  Han borde väl vakna snart och vilja ha mat tycker  ja, Själv tog jag precis en smörgås för att magen börja kurra :)


Kommentarer
Postat av: Nadja

Hade den där diskussionen idag, hur kan folk släppa sina ungar till dagis när dom fortfarande är sjuka vilket gör de andra barnen sjuka? dåligt ;-7

2009-05-07 @ 16:20:23
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0