Härliga söndag

Idag har det blivit ännu en hemma dag, Liam och jag har iof vart ute en hel del men inte speciellt långt från hemmet, Bakat en jädrans massa muffins, Massor av jätte stora som man mådde illa av efter att ha ätit halva, Tss :) Sen ännu fler småttingar.
Fredde spenderade dagen i västerås, när han väl kom hem så hade han med sig en massa små prylar :) Och även en hylla som kommer passa perfekt här i vardagsrummet.
När han plockat in allt så begav vi oss ut i lekparken med Liam, han provade denna gång på alla aktivitets prylar som finns där, men uppskattade gungan mer än de andra.

Haha, Måste bara berätta, idag satt vi alla tre här i soffan och kikade vad som skulle vara på tv under kvällen, Klockan var då 18.30 och vi såg att bingolotto skulle börja 19.00, Och jag som är som jag är fick såklart för mig att vi MÅSTE spela, jag ville verkligen ha en lott !! Så jag snabbade mig med att fixa välling till Liam klä på oss och sedan nästan sprang jag upp till ica, Ryckte åt mig två energidryck så att jag skulle orka håll amig vaken under kvällen ;) haha, Men när jag väl kommer fram till kassan så säger de att de inte har några lotter !!? Hon sa att de säljer de i kiosken brevid men den var såklart stängd, ÅHH, all denna stress helt i onödan. Får helt enkelt ta bingolotto en annan dag när man väl känner för de vill säga.

Istället så blev det att göra scones kika lite på tv och nu sitter jag här, Tänkte strax gå och lägga mig, måste lägga mig tidigt och sen gå upp tidigt nu så att man kommer in i det tills på tisdag då jag börjar jobba igen.
Känns verkligen super tråkigt, Men ändå skönt att man får tjäna lite mer pengar, för den här jäkla föräldrapenningen ger ju inte speciellt mycket 77% av lönen om man tar 7 dagar i veckan, och jag som ville vara hemma ett tag räknade ut att jag bara kan ta 5 dagar, men nu efter att jag jobbat dessa två månader så ska jag börja ta ut fler dagar så att man får lite mer att spendera :P


Kommentarer
Postat av: Senita

Kul att du hittade mig. Förut kunde man köpa bingolotter på nätet och skriva ut dem själv. Men bingolotto är riktigt kul tycker jag. Det spelade vi alltid med farmor när vi var små men nu när man är vuxen är det något man glömt bort. Sen e ju niklas inte överförtjust i det så man får ju sitta själv och spela.

2009-08-31 @ 09:07:42
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0