Dålig dag !!

Bra början på en dag.. jag vakna lite tidigare än vanligt kände att jag hade hur lång tid som helst på mig innan ja skulle till jobbet, och idag hade ju jag och linnea bestämt oss för att gå 10 minuter tidigare så vi inte skulle vara sist på jobbet..
jag bestämde mig för att ta bussen  06.15 men den kom såklart inte fören 06.35 så kom till jobbet då alla redan börjat iallafall, usch va arg jag var på den där jäkla busschaffören, sedan gick jag stressad hela morgonen av att Lilla pontus tjatar om lägenheten som han ska köpa  som jag inte vet en susning om när den blir klar, ahhh !!!  Sen kommer städ nissen på jobbet med sin stora vagn och kör in i mig, Rakt i magen, SMÄRTA !  fan vad ont de gjorde, att han inte har nån koll alls, han bara går och kollade där efter sitt skräp !
 jag bestämde mig sedan för att ringa försäkringskassan angående min havandeskaps penning som jag nu väntat på i 7 veckor och börjar tappa tålamodet för jag vill veta om jag får sluta den 17:e november eller inte, men som sagt, de har ju ingen aning om något alls, bara massa knas hela tiden.
Så min arbetsledare tog luren och slog de en pling , har ingen aning om var hon sa men hon fick de att säga att de lova att höra av sig inom två arbetsdagar , för att nu fanns inte ens mina papper kvar där längre vad hon kunde se på försäkringskassan !  Usch och fy vilken jäkla dag.
Som tur är så har jag ju Linnea som står ut med en,  hade inte du vart där hade man nog gått ihjäl, men lite skratt skrapa vi ihop under dagen iallafall<3

Nu när jag kom innanför dörren så låg ett brev från försäkringskassan, första tanken var att det handla om föräldrapenningen, men icke sa nicke, det var ett beslut om havandeskap och jag fick äntligen veta att jag kan få havandeskap från och med den 17:e november, snacka om  att de är snurriga på försäkringskassan alltså.
Men nu är det bara att vara glad att allt har löst sig.

Nu får det bli att diska och små plocka lite sen lägga mig framför tv:n och slöa nån timme då det sen är dags för sängdags, Ska försöka vara lite piggare och gladare imorrn tänkte jag , Det är ju som sagt  FREDAG :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0